سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... مرا به کسالت درعبادتت، کوری از راهت و بیرون شدن از طریق محبّتت، مبتلا مکن . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
e-book - بهترین وبلاگ کسب درآمد از اینترنت

MySpace Glitter Graphics
بهترین سایت ایرانی کسب درآمد از اینترنت EgoldCity.com
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو

  • كتاب الكترونيكى‏ -EBook -

     

    از انقلاب گوتنبرگ در دهه 1450م.1 و اختراع صنعت چاپ تا پروژه گوتنبرگ و دگرگونى قالب كتاب‏هاى امروزى، همواره انتشار كتاب با فراز و نشيب‏هاى گوناگونى همراه بوده است.
    اگر در دنياى امروز تصور ثبت و ضبط اطلاعات بر استخوان حيوانات، الواح سنگى و چوبى، طومارهاى پاپيروس و. . . بسيار بعيد و دور از ذهن است، زمانى فراخواهد رسيد كه آن چه ما به عنوان كتاب و كتابخانه مى‏شناسيم، در قالبى متفاوت با نمونه‏هاى فعلى نمايان شود.
    توسعه شبكه اينترنت و دسترسى آسان، سريع و با صرف اندك زمانى به انبوه اطلاعات و بانك‏هاى اطلاعاتى، گروهى از ناشران و طراحان صفحات وب را بر آن داشت تا برخى از كتاب‏هاى ناياب و پرطرفدار خود را در قالب ديجيتال در دسترس عموم قرار دهند.
    در واقع، اولين كتاب‏هاى الكترونيكى در اواخر دهه 1980م. ظاهر شدند؛ اما بر اثر غلبه روش‏هاى سنتى، توليد كتاب به شيوه الكترونيكى، چندان با اقبال عمومى روبه‏رو نشد.
    پذيرش اين موضوع از سوى مردم بسيار دشوار بود كه براى مطالعه كتاب، ساعت‏ها در مقابل صفحه مانيتور بنشينند.
    به تدريج با افزايش حجم اطلاعات، وجود نسخه‏هاى متفاوت از يك كتاب و نياز به تبادل اطلاعات، كتاب الكترونيكى و نشر ديجيتال، جايگاهى خاص در دنياى رسانه‏هاى نو پيدا كرد.
    كتاب الكترونيكى يا e-book، در واقع به اين معناست كه بخواهيم اطلاعات مكتوب كتاب را به فرم ديجيتالى تبديل نموده، بر روى صفحه مانيتور نمايش دهيم. كتاب‏هاى ديجيتال را مى‏توان در قالب‏هايى چون CD و DVD بر روى شبكه وب و. . . مطالعه كرد. علاوه بر نسخه‏هاى ديجيتال كتاب‏هاى مكتوب (چاپى)، برخى كتاب‏هاى الكترونيكى شكل چاپى ندارند و فقط در دنياى ديجيتال منتشر مى‏شوند؛ به اين معنى كه همه فرآيندهاى نشر كتاب از زمان تأليف تا نمايش در وب، به صورت الكترونيكى انجام مى‏گيرد.
    كتاب‏هاى الكترونيكى، فرمت‏هاى مختلفى دارند؛ برخى از آنها به طور خودكار اجرا مى‏شوند؛ يعنى به صورت فايل اجرايى (Executive) هستند. براى اجراى اين گونه كتاب‏ها، كافى است فايل EXE. آن را اجرا نماييد.
    گروهى ديگر با فرمت PDF بوده، براى مطالعه آنها لازم است از نرم‏افزار مخصوص Acrobat Reader استفاده كنيد. فايل‏هاى PDF سازگارى بيشترى با چاپگرها دارند



    امیر حسین ::: دوشنبه 85/8/22::: ساعت 7:50 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :38562

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    e-book - بهترین وبلاگ کسب درآمد از اینترنت
    امیر حسین
    آدم نسبتا نورمال یک کمی شاعر مزاج و ...

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    e-book - بهترین وبلاگ کسب درآمد از اینترنت

    >>از بهترین ها دیدن نمایید<<

    >>نشانی از بی نشان ها<<

    >>آرامش روان شما<<

    >>موضوعات وبلاگ<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<

    Diamond Rank TopSites
    Diamond Rank TopSites