سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از فضل دانشت آن است که دانشت را کم انگاری. [امام علی علیه السلام]
چگونه Back up بگیریم؟قسمت دوم - بهترین وبلاگ کسب درآمد از اینترنت

MySpace Glitter Graphics
بهترین سایت ایرانی کسب درآمد از اینترنت EgoldCity.com
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو

  • چگونه Back up بگيريم؟

     



    يك راه حل براى هر مسئله‏اى‏

    حال كدام راه حل پشتيبان‏گيرى براى شما بهترين گزينه است؟ پاسخ، به نحوه استفاده شما از كامپيوتر بستگى دارد. اگر با تعداد زيادى عكس و ويدئوى ديجيتال سروكار داريد، بهتر است يك ديسك سخت اضافى به عنوان محل كار، براى اصلاح محتويات ويدئويى و عكاسى داشته باشيد. و سپس فايل‏هاى اصلى (Original) و اصلاح شده خود را روى CD يا DVD آرشيو كنيد.
    كسانى كه زياد در سفر هستند، مى‏توانند از سرويس‏هاى پشتيبان‏گيرى اينترنتى بهره بگيرند كه به آنها اجازه مى‏دهد تا هم در خانه و هم در دفتر كار، نسخه پشيبان تهيه كنند. اگر پيوسته از فايل‏هاى پشتيبان خود استفاده مى‏كنيد، از يك ديسك سخت خارجى بهره بگيريد كه به شما امكان مى‏دهد تا فايل‏ها را بسيار سريع باز كنيد.
    در زمانى كه قيمت‏ها بسيار پايين آمده، ظرفيت‏هاى ذخيره بسيار بالا رفته و پشتيبان‏گيرى از داده‏ها بسيار آسان شده است، ديگر براى عدم تهيه نسخه پشتيبان از داده‏هاى باارزش، نبايد بهانه‏اى داشته باشيد.

    پشتيبان‏گيرى آيينه‏اى

    پشتيبان‏گيرى از فايل‏ها يا پوشه‏ها، به صورت تك به تك، عادت خوبى است؛ اما هر گاه مى‏خواهيد از تمام ديسك سخت، يك نسخه پشتيبان تهيه كنيد، به نرم‏افزار تصويربردارى از ديسك (drive-imaging)، مانند برنامه True Image 9.0 Home، محصول Acronis يا برنامه Norton Ghost، محصول سيمانتك نياز داريد كه مى‏توانند از فايل‏هاى سيستمى مهم، حتى در زمانى كه ويندوز در حال كار است، يك كپى تهيه كنند. اين، كارى است كه برنامه‏هاى معمولى پشتيبان‏گيرى نمى‏توانند انجام دهند.
    نرم‏افزار تصويربردارى از ديسك، به ويژه وقتى بسيار سودمند است كه بخواهيد كارى مانند ارتقاى ديسك سخت موجود به يك مدل با ظرفيت بالاتر را انجام دهيد.
    معمولاً اين نوع پروژه به فرمت كردن ديسك سخت جديد، نصب مجدد ويندوز و همه برنامه‏هاى كاربردى و انتقال دستى همه فايل‏ها، به ديسك سخت جديد نياز دارد. نرم‏افزار تصويربردارى از ديسك، به شما امكان مى‏دهد كه يك كپى دقيق از ديسك سخت موجود را در ديسك سخت جديد بسازيد كه در نتيجه، تنها لازم است كه ديسك سخت جديد را به جاى ديسك سخت قديمى نصب كنيد و همه چيز طبق معمول بوت خواهد شد. افزون بر اين، پس از وقوع يك عيب در ديسك سخت، نرم‏افزار تصويربردارى از ديسك، براى بازگرداندن كامپيوتر به حالت سالم، مفيد است. حاصل كار، ممكن است كاملاً به روز نباشد؛ اما بازگرداندن سيستم از روى يك نسخه پشتيبان، به اين شيوه، بسيار راحت‏تر از نصب مجدد ويندوز است.

    امنيت داده‏ها در اينترنت

    اينترنت باند عريض (Broadband)، روز به روز در خانه‏هاى بيشترى راه پيدا مى‏كند و سرعت دست‏يابى به اينترنت بالاترى را فراهم مى‏سازد. تعدادى از شركت‏ها نيز از اين امكان بهره مى‏گيرند و سرويس نگه‏دارى نسخه پشيبان را فراهم مى‏سازند.
    اين سرويس‏ها، نسبت به نگه‏دارى داده‏ها در خانه، مزايايى دارند. سرويس‏هاى خوب نگه‏دارى پشتيبان، معمولاً داده‏هاى شما را رمزگذارى مى‏كنند تا حتى كارمندان ارائه دهنده سرويس، نتوانند آنها را دست‏يابى كنند. آنها همچنين از مكانيسم‏هاى حشو (redundancy) بهره مى‏گيرند تا در صورت خراب شدن يك ديسك سخت، داده‏ها را بتوان از يك ديسك سخت ديگر بازيابى كرد. يك مزيت ديگر سرويس‏هاى اينترنتى، آن است كه داده‏هاى خود را در هر جايى كه باشيد، مى‏توانيد دست‏يابى كنيد.



    امیر حسین ::: چهارشنبه 85/8/24::: ساعت 11:26 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 30
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :38623

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    چگونه Back up بگیریم؟قسمت دوم - بهترین وبلاگ کسب درآمد از اینترنت
    امیر حسین
    آدم نسبتا نورمال یک کمی شاعر مزاج و ...

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    چگونه Back up بگیریم؟قسمت دوم - بهترین وبلاگ کسب درآمد از اینترنت

    >>از بهترین ها دیدن نمایید<<

    >>نشانی از بی نشان ها<<

    >>آرامش روان شما<<

    >>موضوعات وبلاگ<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<

    Diamond Rank TopSites
    Diamond Rank TopSites